شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۵
۰ نفر

امسال هم مثل گذشته مسابقه‌ای با عنوان «عکاس پرنده سال» برگزار شد. مسابقه‌ای جهانی که هر ساله علاوه بر جمع‌کردن آثار هنرمندان با استعداد، بهانه‌ای است برای حمایت از پرندگان، این ساکنان آسمانی زمین.

پرنده

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: امسال ۲۳هزار عکس از هنرمندان با موضوع پرنده، در این مسابقه شرکت کردند و به تازگی برگزیدگان آن معرفی شدند. جایزه امسال ۳۵۰۰پوند بود که نصیب پاتریشیا هومونیلو شد. او در عکس برگزیده‌اش، ۴۰۰۰پرنده را نشان می‌دهد که در تورنتو، پس از برخورد با پنجره‌ خانه‌ها، فروشگاه‌ها و خودروها، مرده‌اند و هومونیلو، آن را دور هم جمع و ثبت کرده تا آدمیان را تحت‌تأثیر قرار دهد.

بیش‌تر بخوانید:

مسابقه «عکاس سال حیات‌وحش» برندگان خود را شناخت

هومونیلو، عکاس‌روزنامه‌نگار است و می‌گوید: «هر ساله بیش از یک میلیارد پرنده در آمریکای شمالی، بر اثر برخورد با پنجره‌ها می‌میرند. من به همراه گروهی، به این پرندگان آسیب‌دیده کمک می‌کنیم؛ اما در بیشتر مواقع، وقتی همراه با دوستانم سر می‌رسیم، کار از کار گذشته و پرندگان مرده‌اند.» او امیدوار است با این عکس بتواند احترام انسان‌ها را نسبت به پرندگان برانگیزد. در اینجا نگاهی به این عکس و دیگر تصاویر برگزیده می‌اندازیم.

مکان: کالیفرنیای جنوبی / عکاس: جک ژی

شکار پرنده با لنز

این شاهین بازیگوش، تازه یک هفته است که پرواز می‌کند و هنوز مهارت‌های شکار را نیاموخته وگرنه می‌توانست به راحتی پروانه را شکار کند.

مکان: لندن در انگلستان / عکاس: ساموئل سی استون

شکار پرنده با لنز

قوها، در صبحی دل‌انگیز، آرام روی آب شناورند و برای یک لحظه، گردن یک قو، قابی سپید برای قوی دیگر بسته و تصویری عاشقانه ایجاد کرده.

مکان: فلوریدا در آمریکا / عکس: رابرت گلوکنر

شکار پرنده با لنز

جغدی از پنجره لانه‌اش بیرون می‌آید تا به صبح سلام کند. اما آفتاب چشمانش را می‌زند تا به او یادآوری کند که جغدها، مرغان شبند.

مکان: آفریقای جنوبی / عکاس: گاری کالیر

شکار پرنده با لنز

هوای سرد، این دسته از پرندگان را دور هم جمع کرده بود تا به‌جای لرزیدن، به هم بچسبند و خودشان را گرم کنند.

مکان: لهستان

شکار پرنده با لنز

مادر نگران، بدون توجه به اطراف، می‌خواهد جوجه‌هایش را از جاده‌ای مرگبار عبور دهد. البته این گروه، شانس آورده‌اند و ماشین‌ها آنها را دیده‌اند.

مکان: اسپانیا / عکاس: آندریس لوئیس دومینگز بلانکو

شکار پرنده با لنز

عکاس با لنز زاویه باز از پرنده‌ای عکاسی کرده که از تنه درخت بلوطی پایین می‌آید. دوربین در حالت کنترل از راه دور است و در بهترین لحظه، شاتر باز و بسته می‌شود.

مکان: آفریقای جنوبی / عکاس: ویلیام استیل

شکار پرنده با لنز

درست وقتی‌ ماه کامل در آسمان می‌درخشد، حواصیلی بر فراز شاخه‌های درختی خشک، ایستاده و طبیعت شبانه را از آن بالا نظاره می‌کند.

مکان: آلمان / عکاس: جولیان مندلا

شکار پرنده با لنز

دریاچه‌ای که پرندگان مهاجر، قبل از یخ‌زدن آب به آنجا می‌روند تا ماهیگیری کنند.

کد خبر 891829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha